DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Meziricko

Veřejnosti utajeno

Vítejte na stránce obecmeziricko.wbs.cz v sekci Veřejnosti utajeno

Úpravu tohoto bloku zahájíte dvojklikem...

 

         Zde bude zveřejněno utajené projednání  obecních zaležitostí před veřejností  v zastupitelstvu obce.  

 

Webová stránka byla vytvořena pomocí on-line webgenerátoru WebSnadno.cz

Dne 7.6.2023 byla prostřednictvím DS doručena obci Meziříčko, žádost o projednání žádosti v zastupitelstvu  a to v souladu se zákonem 128/2000 Sb. Tuto žádost má obec povinnost projednat ve lhůtě 60 dní, maximálně ve lhůtě 90 dní. O projednání žádosti má být žadatel písemně vyrozuměn. Vzhledem ke skutečnosti, že lhůta 60 dní uplynula 6.8.2023 a lhůta 90 dní uplynula 5.9.2023, písemné vyrozumění o projednání věci nebylo ze strany obce zasláno a žádost o projednání nebyla zveřejněna v programu jednání zastupitelstva při veřejném zasedání ,kdy povinnost informovat veřejnost  o projednávaných věcem ukládá zákon o obcích, byla tato věc veřejnosti zatajena. Vzhledem k tomu , že byla současně podána žádost o informace a to kopie zápisu zasedání zastupitelstva konaného 19.6.2023 , kdy tato nebyla do současné doby vyřízena lze se oprávněně domnívat, že věc byla veřejnosti plně utajena a v zastupitestvu neprojednána. 

 

Tato žádost zaslaná obci Meziříčko bude zveřejněna v plném rozsahu zde dne 11.9.2023.

 Dne 14. 11. 2023 tedy uspešně po 160 dnech (lhůta dle správního řadu 15 dní po projednání), po rozhodnutí nadřízeného krajského úřadu mi byla podána informace o projednání žádosti. Tato jak jsem předpokládal byla opětovně zamítnuta a nebyla projednána. Byla uvedena pouze informace , která zřejmě zastupitele utvrdila, že vše je v pořádku. (prý se již projednalo) . Tato informace je ovšem mylná ve všech případch a to 6.2.2022 a 5.8.2022 byly žádosti rovněž zamítnuty a neprojednány. Mohu se pouze domnívat , že zastupitelstvo bylo s žádostí řádně seznámeno. Ovšem při troše zdravého úsudku se domnívám , že nikoli. Žádost nebyla zařazena do programu jednání a usnesení v této věci je zmatečné. Níže v odkazu je zveřejněna žádost o projednání v plném rozsahu. 

V dalším odkazu je uvedeno stanovisko  k dané prodlematice v návaznosti na zákon o veřejných zakázkách. 

https://obecmeziricko.wbs.cz/zadost_o_projednani_veci_zastupitelstvem_ze_dne_7.6.2023.pdf

 

 

NNa žádost zde zveřejnuji i žádosti podané dne 6.2.2022 a 5.8.2022

https://obecmeziricko.wbs.cz/zadost_o_projednani-_zarazeni_bodu_jednani_zastupitelstva_dne_6.2.2022.pdf

Nezveřejněno -utajeno veřejnosti - Zamítnuto -  neprojednáno 

https://obecmeziricko.wbs.cz/zadost_o_projednani-_zarazeni_bodu_jednani_zastupitelstva_dne_5.8.2022.pdf

Nezveřejněno - utajeno veřejnosti - Zamítnuto -  neprojednáno

 

  V následujích dnech zde bude zveřejněno projednání věcí, které byly utajeny před veřejností a projednány na zasedání obce. Ačkoli projednané věci nebyly závažné o vprojednávaných věcech se vědělo dříve než byla zveřejněna pozvánka na zasedání obce, a tudíž projednávané věci měly být uvedeny ve zveřejněném programu jednání.  (případné dotazy osobně telefonicky nebo prostřednictvím dotazů zde na WEb stránkách)

 

 

     Před uvedením  utajených skutečností veřejnosti, umísťuji znění  stanoviska Ministerstva vnitra , týkajícího se dodatečného zařazování projednávaných bodů na zastupitelstvu obce. Bohužel k tomuto dochází opakovaně,  při jednání zastupitelstva Obce Meziříčko , dle mého názoru v podstatných a zásadních věcech o kterých by měla být veřejnost informována . Tedy po logické úvaze jsou tyto záležitosti projednány bez podstaty ,,zásady veřejnosti zprávy obecních záležitostí". Lze též dovodit , že tyto věci jsou záměrně zařazovány do programu jednání  až podle toho kdo se na zasedání zastupitelstva dostaví. Ve většině případů se jedná o projednávaní věci, která je známa již před zveřejněním konání zasedání zastupitelstva. Není nutné okamžitého projednání z důvodu vznikající škody. 

Zde stanovisko MV

 

Při hodnocení dodatečného zařazování bodů na program zasedání zastupitelstva obce po zveřejnění informace podle § 93 odst. 1 zákona o obcích lze podpůrně vycházet ze závěrů nálezu Ústavního soudu ze dne 30. září 2002, sp. zn. IV. ÚS 331/02 (publikovaného pod č. 113 ve Sbírce nálezů a usnesení Ústavního soudu č. 27), který v podobném případě konstatoval, že doplnění nových bodů na program probíhajícího zasedání zastupitelstva obce postupem podle § 94 odst. 2 zákona o obcích (na základě návrhu subjektů uvedených v § 94 odst. 1 zákona o obcích) neznamená porušení § 93 odst. 1 zákona o obcích. Vzhledem k tomuto stanovisku bude možné i případné doplnění návrhu programu po jeho zveřejnění podle § 93 odst. 1 zákona o obcích, avšak před zahájením zasedání zastupitelstva obce, považovat v zásadě za přípustné (návrh programu by tedy byl zastupitelstvu obce ke schválení předkládán již v doplněné podobě).(5) Této možnosti by však mělo být využíváno pouze výjimečně, je-li dodatečné zařazení bodů na program zasedání skutečně nezbytné a odůvodnitelné objektivními okolnostmi, např. je-li třeba o určité záležitosti rozhodnout co nejdříve, neboť prodlením by mohla obci vzniknout škoda.(6)